آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:46 عصر روز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه نودو پنج با مراجعه حضوری شخصی با خودرو شخصی در جلوی درب ورودی ایستگاه مرکزی سازمان مبنی بر محبوس شدن یک قلاده سگ در موتورخودرو فوق  آتش نشان ایستگاه مرکزی با امکانت و تجهیزات کامل یک قلاده سگ را که  در موتور خودرو پراید محبوس شده بود رها سازی نمودند.

3675

3674

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

جلسه شورای سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار روز سه شنبه دوازدهم بهمن ماه نودو پنج راس ساعت 10:30 صبح در محل دفتر مدیر عامل سازمان با محوریت رسیدگی به امورات سازمان،بررسی متمم بودجه سال 1395 و بودجه پیشنهادی سال 1396 به ریاست مهندس مسعود رهنما شهردار شهریار و رئیس شورای سازمان و  سایر اعضاء برگزار گردید.

3671

3672

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

3673

شهدا و جانباختگان حادثه پلاسکو تشییع و به خاک سپرده شده اند و دیگر وقت بررسی ابعاد مختلف حادثه فرا رسیده است، ایسنا این حادثه را از منظر یک آتش نشان و نیروی عملیاتی آتش نشانی آسیب شناسی کرده و از او پرسیده است که اگر در عملیات اطفاء حریق پلاسکو حضور داشت، چه اقدامی انجام می داد.

داود براتی که بیش از 30 سال در آتش نشانی فعالیت کرده و سال ها معاون پیشگیری آتش نشانی تهران بوده است، در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهارکرد: ساختمان پلاسکو با بیش از ۵۰ سال قدمت، ارتفاع و زیربنای بالا داشت و مملو از تریکو و انواع مواد قابل اشتعال و خطرناک بود که به این موارد باید بار انسانی صدها نفر از کسبه و مراجعه کنندگان را نیز اضافه کرد که همه این ها سبب شده بود که این ساختمان در زمره اماکن بسیار پر مخاطره قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه ساختمان پلاسکو دارای سازه فلزی نامقاوم و عناصر ساختمانی ضعیف بود، گفت: نبود ابتدائی ترین امکانات ایمنی و تدافعی در این ساختمان در کنار تاسیسات ناقص ایمنی، شرایطی را ایجاد کرد که شروع حریق با توسعه سریع آن در ساختمان همراه شد.
این کارشناس ارشد ایمنی و حریق ادامه داد: در نبود امکانات ایمنی الزامی در این گونه ساختمان های پر مخاطره و همچنین نداشتن تجهیزات پیشرفته عملیاتی آتش سوزی در بناهای بلند مرتبه باید به این نکته مهم توجه شود که در این نوع آتش سوزی هاعملیات باید از بیرون ساختمان و با حداقل ممکن نفرات انسانی در داخل بنا، انجام شود.
براتی با بیان اینکه آتش نشانان در این شرایط جان خود را به خطر انداخته و بر خلاف استانداردهای عملیاتی، ده ها نفر برای نجات جان افراد به داخل ساختمان رفتند، گفت: البته با توجه به کاستی ها و برای جبران این کاستی ها و کمبود ها چاره ای جز این نیز وجود نداشت.
معاون  سابق پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان باز هم در کلاس درس فداکاری و ایثار ممتاز شدند، گفت: اما در مقابل کسانی هم مردود شدند، آنها که فریاد های آتش نشانان برای ایمن سازی اماکن پرخطر را بارها و بارها نشنیده و و تاوان سختی را برای شهروندان و داغ‌دیگان فراهم کردند.
براتی تصریح کرد: برای تغییر رویکرد و ایمن سازی اماکن پرخطر در شهر تهران، امروز هم بسیار دیر است. زنگ های خطر ایمنی کانون های خطر تهران با شدت و به طور ممتد به صدا در آمده است و راهی نداریم جز اینکه ایمنی را با تمام وجود باور کنیم و نقش خود را برای تأمین آن ایفا کنیم.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:28 روزدوشنبه یازدهم بهمن ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پراید واقع درشهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی،خیابان اطلاعات،کوچه پرستو گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که بخشی از حریق قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل بوسیله آب کنترل و آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل توصیه های لازم را به مالک خودرو مذکورارائه نمودند.-

3669

3670

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

وداع باشکوه مردم قدرشناس با شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو

امروز بهشت‌ زهرا(س) پذیرای شهدای آتش نشانی بود که دوازده روز پیش وقتی برای نجات جان هموطنانمان وارد ساختمان شعله ور پلاسکو شدند و عملیات نجات شهروندان و اطفاء حریق را انجام دادند با فروریختن ساختمان زیر آوارها ماندند و به سوی خدا پرواز کردند.
آتش نشانان شهریار به همراه جمع کثیری از مردم قدرشناس ایران با حضور در بهشت زهرا با همرزمان شهید خود وداع با شکوهی داشتند.

ا3655

3656

3657

3658

3659

3660

3661

3662

3663

3664

3665

3666

3667


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز دوشنبه یازدهم بهمن ماه نودو پنج همزمان با یکم جمادی الاول مراسم پر فیض وبرکت زیارت عاشورا با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهریار و جمع کثیری از پرسنل ایثارگر وعاشقان اباعبدالله الحسین(ع) با شکوه خاصی برگزار و یاد و خاطره شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو تهران گرامی داشته شد.

3668

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 05:55 روزدوشنبه یازدهم بهمن ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب موبایل فروشی  واقع در شهریار،فازیک اندیشه،خیابان هشتم غربی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 301 اندیشه  را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکباب مغازه موبایل فروشی به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته و علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

3652

3653

3654

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:35 عصرروز یکشنبه دهم بهمن ماه نودو پنج طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار انفجار دریک مجتمع مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان طالقانی،شهرک مریم مجتمع 240 واحدی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 301 اندیشه  و 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گرید چند واحد مسکونی به علت نشت گاز شهری منجر به انفجار و مصدوم شدن سه نفر از ساکنین گردیده بود که ضمن امدادرسانی و ایمن سازی محل افراد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و محل تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل گردید.

3647

3648

3649

3650

3651

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: شهدای آتش نشان روز دوشنبه 11 بهمن ماه از مصلی بزرگ تهران با حضور شهروندان تشییع می شوند.
به گزارش پایگاه خبری 125، وی افزود: مراسم تشییع 16 شهید آتش نشان از ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه از مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران پس از قرائت نماز و قرآن بر پیکر شهدا به سمت بهشت زهرا(س) برگزار می شود.
مجتبی عبدالهی در مصاحبه تلویزیونی خبر ساعت 20:30 شبکه سیما، با تأکید بر اینکه سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده است که تا یکشنبه احراز هویت پیکرهای آتش نشان حادثه پلاسکو به پایان می رسد، تصریح کرد: بعدازظهر یکشنبه پیکر شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو از سوی پزشکی قانونی به شهرداری تهران تحویل داده خواهد شد.
رئیس ستاد تشییع شهداى آتش‌نشان در حادثه پلاسكو ضمن عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری و امت مسلمان و خانواده شهدای آتش نشان و شهرداری تهران، ادامه داد: این شهدا در قطعات شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شوند.
مجتبی عبدالهی همچنین اعلام کرد که چهارشنبه 13 بهمن ماه نیز از ساعت 14 لغایت 16 بعدازظهر در مدرسه عالی شهید مطهری مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو به منظور تکریم دوباره خانواده های شهدا برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ضمن دعوت از همه شهروندان نوع دوست که در روزهای پس از وقوع حادثه پلاسکو با حمایت های عاطفی شان دل آتش نشانان را گرم کرده است، اضافه کرد: شهرداری تهران به منظور ارائه خدمات به شهروندانی که قصد حضور در مراسم تشییع شهدای آتش نشان را دارند، در صبح مراسم تشییع، اتوبوس هایی را در میادین اصلی شهر به صورت رایگان مستقر کرده، همچنین از ابتدای صبح خطوط 1 و 3 متروی تهران نیز آمادگی انتقال شهروندان به مصلی بزرگ امام خمینی(ره) به صورت رایگان را دارد تا این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.
وی در ادامه افزود: از 30 میدان پایتخت اتوبوس ها آماده خدمات رسانی به شرکت کنندگان در این مراسم هستند.
عبدالهی با بیان اینکه تمامی درب های مصلی از صبح زود باز هستند، تصریح کرد: نماز میت به امامت آیت الله امامی کاشانی برگزار می شود. سپس پیکر شهدا از مصلی بزرگ تهران و در ادامه در خیابان مفتح شمالی تا خیابان شهید مطهری تشییع شده و از آنجا به بهشت زهرا(س) انتقال داده می شود.
3645
 
مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf