آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 00:00 بامداد روز چهارشنبه دوم اسفند ماه هزار و چهارصدو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک شهروند داخل بالابر واقع در شهریار،رضی اباد بالا،خیابان گلزار شهداء گزارش گردید.

به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 8 رضی آباد را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت مذکور سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع جریان برق،بالابر را با سیستم دستی به حرکت درآورده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی رهاسازی نمودند.

005932

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 23:48  روز سه شنبه یکم اسفند ماه هزاروچهارصدو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف منجر به واژگونی واقع در شهریار،بلوار آزادگان،روبروی دوربرگردان اسدآباد گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 7 کهنز را به صدا درآورد و آتش نشانان ایستگاه مذکور با امکانات و تجهیزات کامل در محل حضور یافتند.

آتش نشانان شهریار با حضور در محل مشاهده نمودند دو دستگاه خودرو کوئیک و مزدا  با یکدیگر برخورد نموده و منجر به واژکونی مزدا،محبوس و مصدوم شدن راننده کوئیک گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت سوخت خودروها و قطع سرباطری فرد مصدوم با رعایت نکات درمانی از داخل خودرو خارج و پس از انتقال مصدوم به بیمارستان توسط عوامل اورژانس محل تحویل عوامل انتظامی گردید.

علت بروز این حادثه توسط کارشناسان پلیس راهور تحت بررسی می باشد.

005930

005931

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:42 روز سه شنبه یکم اسفند ماه هزاروچهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار محبوس شدن یک قلاده گربه در کانال کولر واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،خیابان شهید مفتح گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 4 شهریار را  با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل فوق نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک قلاده گربه در کانال کولر محبوس شده  که با تلاش آتش نشانان گربه مذکور از داخل کانال نجات داده شد و رها گردید.

005929

روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:06 روز سه شنبه یکم اسفند ماه هزاروچهارصدودو با مراجعه حضوری دختر خانم 15 ساله به همراه خانواده به ایستگاه 2 امیریه که یک حلقه انگشتر در انگشت دست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه مذکور به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.

نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر نموده و ضمن تحویل انگشتر به شخص مذکور انگشت دست فرد را آزاد و رها نمودند.

کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 

005928

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 21:11 روز دوشنبه سی ام بهمن ماه هزاروچهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو سواری واقع در شهریار،انتهای شهرک جعفریه،روبروی مدرسه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 6 جعفریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو 206 به علتی نامعلوم و به شرح تصویر طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و محل تحویل عوامل مربوطه گردید.

علت بروز این حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

005927

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 19:16 روز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه هزارو چهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک شهروند داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،شهرک مریم،خیابان شاهد گزارش گردید. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 3 اندیشه را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر در داخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

001507

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 08:11 روز یکشنبه بیست و نهم بهمن ماه هزاروچهارصدو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط یک اصله درخت واقع در شهریار،بلوار شورا،کوچه گلنوش گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امداد گران ایستگاه مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک اصله درخت کهنسال در اثرشکستگی سقوط کرده و منجر به قطع کابل برق گردیده بود که ضمن ایمن سازی محل ،درخت مذکور با هماهنگی سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری جمع آوری و مسیر بازگشائی گردید.

خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته است.

 

005926

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:30 روز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه هزارو چهارصدودو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن چند شهروند داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی(ره)،کوچه شمس گزارش گردید. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه 4 شهریار را به محل اعزام کرد. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و پنج نفر در داخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

001507

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:07 روز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه هزارو چهارصدو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق اتاقک نگهبانی داخل سوله گاوداری واقع در شهریار،امیریه،انتهای خیابان 16 متری ولیعصر(عج) گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 2 امیریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید اتاقک نگهبانی در محل فوق به علتی نامعلوم طعمه حریق شده  که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

005924

005925

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf