آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

حوادث چهارشنبه آخرسال بخش عمده ای از خسارت های جانی و مالی را در آستانه سال جدید به وجود می آورند.خسارت هائی که گاه جبران ناپذیر خواهند بود.ایمنی و آگاهی از خطرات این حوادث می تواند زمینه ساز فرهنگی برای جامعه و افرادی باشد که گاه از سر نا آگاهی به ساخت و استفاده از مواد محترقه می پردازند.

 

علیرضا عبدالملکی مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اشاره به اینکه خسارت های جانی مهمترین بخش از خسارتهای چهارشنبه سوری است،گفت:خسارت های بر جا مانده از حوادث پایانی سال به سه گروه خسارت های جانی،مالی ونامحسوس تقسیم می شوند که عمدتا ناراحتی های اعصاب،سوختگی یا قطع عضو را به وجود می آورند.

خسارت های مالی نیز آتش سوزی منازل،هزینه های درمانی وبیمارستانی است و خسارت های نا محسوس نیز شامل ایجاد رعب و وحشت عمومی است.

وی با بیان اینکه برای کاهش حوادث باید فرهنگ سازی کنیم،افزود:کاهش خسارت ها طی سال های گذشته نشان دهنده افزایش فرهنگ عمومی در خصوص چهارشنبه آخر سال است ولی در هر حال باید در برپائی این مراسم تغییری جدی در فرهنگمان به وجود آوریم.

عبدالملکی خاطر نشان کرد:در سال های گذشته چهارشنبه آخر سال از ایام خاص محسوب می شد، و در گذشته جشنی بود که مایه شادی افراد می شد ولی چندی است که این مراسم مایه دلهره و نگرانی خانواده ها شده است.

وی با اشاره به اینکه از چند روز قبل از چهارشنبه آخر سال تمام نیروهای امدادی وامنیتی در آماده باش کامل هستند،اظهار کرد:در این ایام با اورژانس و نیروی انتظامی همکاری نزدیکی داریم و امسال نیز امیدواریم با مشکلی مواجه نشویم.

به گفته عبدالملکی هر کشوری فرهنگ وآئین قومی،ملی ومذهبی خود را دارد که با گذشت زمان دچار تغییر و تحول می شود و این در حالی است که بسیاری از این آیین ها همچون چهارشنبه سوری برای ایجاد نشاط در جامعه به وجود آمده است وباید استفاده صحیحی از این مراسم کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهریار با اشاره به ایجاد خسارت های مالی و جانی در این ایام اضافه کرد:وقتی این را بپذیریم که جامعه نیاز به شادی دارد وچهارشنبه سوری هم جز آداب و رسوم شاد مردم است،می توانیم خود زمینه ساز این شادی برای مردم باشیم.خوشبختانه دستگاه های مسئول نشان دادند که به هیچ وجه مخالف برپائی شادی مردم نیستند،اما اگر این جشن را به گونه ای برپا کنیم که با عث خسارت جانی و مالی شود حوادث جبران ناپذیر رقم خواهد خورد.

عبدالملکی ادامه داد:گاهی صدای مهیب مواد محترقه باعث وخامت حال بیماری می شود و این عوامل نشان دهنده این است که چهارشنبه سوری یا همان جشن آخرین چهارشنبه سال نیز به مانند گذشته برپا نمی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:برنامه های آموزشی برای مدارس را در الویت کارهای خود قرار داده ایم زیرا دانش آموزان بیشترین گروه سنی در معرض خطر هستند که با مواد محترقه و ترقه ارتباط دارند.

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf