آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه هفدهم بهمن ماه نودویک ساعت 14:40 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تخریب یکباب منزل مسکونی در امیریه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امدادونجات ایستگاه 201 امیریه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه در امیریه،خیابان 15 متری شهداء،کوچه ارشاد شدند.

علیرضا عبدالملکی مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار که به همراه معاونت شهرسازی شهرداری شهریار،مدیر منطقه امیریه، مسئول حراست شهرداری امیریه ومسئولین ایستگاه های آتش نشانی 101 مرکزی،201 امیریه و401 شهریار و مسئول واحد پیشگیری ومسئول عملیات سازمان در محل حادثه حضور داشتند در این باره گفت:

آتش نشانان با سرعت عمل بالا در کمتر از سه دقیقه خود را به محل حادثه رسانده و به جستجوی احتمالی محبوسین در منزل فرو ریخته پرداختند که خوشبختانه کسی در منزل سکونت نداشت.

عبدالملکی خاطرنشان کرد:آتش نشانان با کشیدن نوار خطر وایمن سازی محل حادثه وارائه توصیه ونکات ایمنی به ساکنان وهماهنگی با مسئولین شهرداری به ماموریت خود پایان داده و به دستور معاونت محترم معماری وشهرسازی شهرداری شهریار ومهندسین همراه توصیه های لازم جهت تقویت دیوارهای جانبی به مالک وعوامل در حال احداث ساختمان جدید صادر وابلاغ گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

ساعت 10:02 شانزدهم  بهمن ماه نودویک طی تماس با سامانه 125 حادثه محبوس شدن شهروندی در داخل کابین آسانسور در شهریار،کهنز،خیابان دوازده متری مطهری گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره401  آتش نشانی شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات  متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد  محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه پانزدهم بهمن ماه نود ویک ساعت 13:17 طی تماس شخصی با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پیکان وانت با درخت گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 201 امیریه را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه در جاده امیریه به طرف شهریارشدند وضمن ایمن سازی کامل شخصی که به صورت سطحی مصدوم شده بود  مداوا نمودند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:


ساعت 19:00 دوازدهم بهمن ماه نودویک طی تماس با سامانه 125 حادثه محبوس شدن چهار نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور در شهریار،خیابان ولیعصر،چهارراه مخابرات،مجتمع سینا گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره401  آتش نشانی شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات  متوقف و چهار نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه دوازدهم بهمن ماه نود ویک ساعت 13:20 واژگونی یکدستگاه خودرو تندر 90 در داخل جوی آب به سامانه 125 آتش نشانی شهریار گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امدادو نجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و نجاتگران بلافاصله با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه در شهریار،شهرک عباسپور شدند.

امدادگران سازمان ضمن ایمن سازی کامل وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری خودرو فوق را که به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی ورانندگی واژگون گردیده بود بوسیله یکدستگاه جرثقیل به پارکینگ هدایت نمودند.

لازم بذکر است این حادثه مصدومی نداشته است.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf