آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار
آتش سوزی گسترده مخازن سوخت یک شرکت مواد شیمیایی در منطقه کهریزک با تلاش آتش نشانان تهران، کهریزک وشهریار مهار و خاموش شد.

دود ناشی از این آتش سوزی بزرگ در جنوب تهران به حدی بود که  از نقاط مختلف شهر تهران کاملا قابل مشاهده بود.
به دنبال بروز این آتش سوزی نیروهای آتش نشانی کهریزک عازم محل حادثه در كهریزك، مهدی آباد، جاده سولفاتی شدند.
محل آتش سوزی یک کارخانه بزرگ صنایع شیمیایی به مساحت تقریبی ده هكتار بود که در آن تعداد 18 مخزن 150 هزار لیتری گازوئیل و همچنین انبار مواد شیمیایی(مواد پایه تولید گازوئیل) قرار داشت.
آتش سوزی در هنگام بارگیری یكدستگاه تانكر30 هزار لیتری بدلایل نامعلوم رخ داد که به 5 مخزن سرایت کرد.
به دلیل وسعت آتش سوزی دراین كارخانه صنایع شیمیایی، از آتش نشانی تهران،شهریارو توابع درخواست کمک شد که بلافاصله چندین دستگاه خودروهای پشتیبانی از جمله خاور تنفسی، خاور كف و خودروهای فوماتیك در ساعت 16:56 دقیقه روز گذشته به محل اعزام وبه عنوان نیروی کمکی مشغول عملیات شدند.
خوشبختانه با تلاش بی وقفه آتش نشانان این آتش سوزی در ساعت 23:45 دقیقه بدون هیچ گونه مصدومی خاموش شد.
درجریان این حادثه خسارت زیادی به این کارخانه وارد شد که هم اکنون علت دقیق بروز این آتش سوزی و هم چنین میزان خسارت وارده توسط آتش نشانی کهریزک در دست بررسی است.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه نوزدهم فروردین ماه نودو دو ساعت 22:08 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پیکان در شهریار،فازیک اندیشه،خیابان چهاردهم غربی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یکدستگاه خودرو پیکان که به علتی نا معلوم طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند.

علت این حریق توسط کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


 


 


 


 




پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه نوزدهم فروردین ماه نود دو ساعت 14:30 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پراید در شهریار،میدان نماز گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یکدستگاه خودرو پراید به علت نقص فنی از قسمت موتور طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند واز افزایش خسارت جلوگیری به عمل آوردند.

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه پانزدهم فروردین ماه نود ودو ساعت 12:58 حریق یکباب منزل مسکونی در شهریار،بلوارشهیدکلهر،کوچه شرافت به سامانه 125 آتش نشانی شهریار گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه  101 مرکزی  را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند.

نیروهای عملیاتی سازمان یکباب منزل مسکونی به علت روشن بودن اتوبرقی وبازی توسط کودکی پنج ساله که طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند.

بي احتياطی بهنگام استفاده از  اتوي برقي و يا روشن گذاشتن اتو و ترك محل يكي از عواملي است كه منجر به آتش سوز ی های گوناگون در منازل می گردد.
كارشناسان آتش نشانی برای پيشگيری از بروز حريق در زمان استفاده از اتوی برقی توصيه مي نمايند :
اتو و وسایل برقی دور از دسترس اطفال قرار گیرد.
هنگام بكار گیری اتو بهتر است به منظور استفاده بهينه حرارت دستگاه با نوع پارچه و البسه تنظيم گردد.
در صورت كار نكردن با دستگاه  سيم برق اتو از پريز قطع گردد.
هنگام كار با اتو در فاصله زمانهایی كه جهت صاف كردن پارچه و تغيير حالت از اتو استفاده نميشود بايد اتو در جايگاه مخصوص قرار بگيرد.
در اطراف اينگونه وسايل نبايد مواد قابل اشتعال قرار گيرد و بعد از اتمام كار تا زمان سرد شدن صفحه زيرين بايد اتو به صورت ايستاده قرار داشته باشد.
بايد توجه داشت هنگام كار در صورت قطع برق حتماً‌ سيم برق اتو از پريز قطع شود.





پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه  پانزدهم فروردین ماه نودویک ساعت 07:12 طی تماس باسامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق کارگاه تولید زغال در شهریار،امیریه،کردزار،کوچه میلاد نور گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی و 201 امیریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند وبلافاصله کارگاه تولید زغال که به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود اطفاء نموده واز افزایش خسارت جلوگیری به عمل آوردند.

لازم بذکر است علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار تحت بررسی میباشد و در این حریق به زغال،خاک اره موجود در محوطه ،قسمتی از درب ورودی و دودگرفتگی کارگاه خسارت وارد گردید.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf