آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه دوازدهم اسفند ماه نودویک ساعت 11:58 حریق یکباب منزل مسکونی در شهریار،فازیک اندیشه،خیابان ششم غربی،بن بست خیام به سامانه 125 آتش نشانی شهریار گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند.

این آتش سوزی بعلت روشن ماندن اتوی برقی رخ داده بود و امدادگران آتش نشانی همچنین در حین اطفاء حریق پنج نفر از ساکنین که در طبقات فوقانی در  دام دود گرفتار شده بودند با تمام توان به خارج از ساختمان وبه هوای آزاد انتقال دادند.


بي احتياطی بهنگام استفاده از  اتوي برقي و يا روشن گذاشتن اتو و ترك محل يكي از عواملي است كه منجر به آتش سوز ی های گوناگون در منازل می گردد.
كارشناسان آتش نشانی برای پيشگيری از بروز حريق در زمان استفاده از اتوی برقی توصيه مي نمايند :
هنگام بكار گیری اتو بهتر است به منظور استفاده بهينه حرارت دستگاه با نوع پارچه و البسه تنظيم گردد.
در صورت كار نكردن با دستگاه  سيم برق اتو از پريز قطع گردد.
هنگام كار با اتو در فاصله زمانهایی كه جهت صاف كردن پارچه و تغيير حالت از اتو استفاده نميشود بايد اتو در جايگاه مخصوص قرار بگيرد.
در اطراف اينگونه وسايل نبايد مواد قابل اشتعال قرار گيرد و بعد از اتمام كار تا زمان سرد شدن صفحه زيرين بايد اتو به صورت ايستاده قرار داشته باشد.
بايد توجه داشت هنگام كار در صورت قطع برق حتماً‌ سيم برق اتو از پريز قطع شود.





 



 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه دهم اسفندماه نودویک ساعت 01:06 بامداد آتش سوزی  گسترده باغ در شهریار،کمربندی محمدآباد،پل ولایت به سامانه 125 آتش نشانی شهریارگزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و باغی را که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود و به نه اصله درخت گردو خسارت وارد گردید اطفاء نمودند و از گسترش حریق وافزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه هشتم اسفندماه نودویک ساعت 03:43 بامداد حریق بالکن یکباب منزل مسکونی در شهریار،کهنز،خیابان 12 متری مطهری به سامانه 125 آتش نشانی شهریار گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و بالکن یکباب منزل مسکونی که به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود اطفاء نموده و از گسترش آتش به منزل وافزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه ششم اسفندماه نودویک ساعت 18:48 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو 405 در شهریار،شهرک مخابرات گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد وآتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند ویکدستگاه خودرو پژو 405 که به علت اتصالی سیم کشی داخل موتور طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه پنجم اسفند ماه نودویک ساعت 20:47 طی تماس باسامانه 125 آتش نشانی شهریار انفجار منجر به حریق یکباب منزل مسکونی در شهریار،کهنز،خیابان انقلاب،کوچه مسجدصاحب الزمان گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل انفجار شدند و یکباب منزل مسکونی که به علت  پر کردن پیک نیک با استفاده از سیلندر گاز 11 کیلوئی و نداشتن بست مناسب و انتشار گاز در فضای منزل منجر به انفجار ودر نهایت حریق گردیده بود ضمن اطفاء حریق و امداد رسانی مصدومین را از محل خارج نموده و با همکاری اورژانس 115 شهریار به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

 

 



مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf