آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

علیرضا عبدالملکی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار  با صدور پيامی فرا رسيدن هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ايمنی را به جامعه آتش نشانان سراسر كشور تبريك گفت.

 


متن پيام به شرح زير است:

"هفتم مهرماه، روز آتش نشانی و ايمنی، روز قدردانی از تلاش شبانه روزی آتش نشانان پر تلاش و ترويجگران فرهنگ ايمنی و پيشگيری از حوادث و سوانح در سطح كشور می باشد.

همگان می دانيم يادآوری اين روز بزرگ، به پاسداشت حماسه آفرينی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان ميهن اسلامی مان در عرصه دفاع مقدس بوده است. غيور مردانی كه با اخلاص و احساس مسئوليت، به امر خطير خدمت رسانی به آسيب ديدگان ناشی از حملات دشمن پرداختند و برگ زرين ديگری از ايثار و جوانمردی را در دفتر اين مرزوبوم ثبت كردند.

امروزه برما ثابت شده است، كه اين حميت و از جان گذشتن هم اكنون نيز درتمامی بدنه سازمانها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداريها  جاری و ساری است و شما عزيزان پيرو و رهرو همكاران فقيد و حماسه ساز خود هستيد.

امروزه با ارتقاء سطح شاخصهای كيفيت زندگی شهری و روستايی، انتظار می رود آتش نشانان علاوه بر حضور در صف اول خدمت رسانی به آسيب ديدگان در شهرها و روستاها، در هنگام وقوع حوادث و سوانح غيرمترقبه نيز درخط مقدم امداد و نجات به آسيب ديدگان نيز قرارگيرند.

در پايان اينجانب ضمن تقدير و تشكر از خدمات شبانه روزی كليه آتش نشانان خدوم و زحمتكش كشور، هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ايمني را صميمانه به اين عزيزان تبريك و تهنيت عرض می نمايم و آرزوی توفيق و سلامتی را برای كليه آتش نشانان فداكار كشور و همکارانم در مجموعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار را از خداوند متعال خواستارم."

علیرضاعبدالملکی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و

خدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

همزمان با هفته دفاع مقدس  مراسم پر فیض وبرکت زیارت عاشورا با حضور فرماندهی محترم حوزه مقاومت بسیج ادارات شهریار،مسئولین ونمایندگان پایگاههای بسیج شهدای گمنام شهرداری شهریار وجمعی از پرسنل ایثارگر وعاشقان اباعبدالله الحسین(ع) امروز پنج شنبه چهارم مهر ماه نودو دو همراه با مداحی  با شکوه هرچه تمامتر برگزار گردید.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

 


169 مورد حریق وحوادث شامل موارد ذیل

حریق:

97 مورد(5مورد مسکونی،2 مورد تجاری،4 موردصنعتی،1 مورد اداری، 5 مورد باغ ، 11 مورد خودرو،69 مورد ضایعات و....)

حوادث:

72 مورد(1موردریزش آوار،17مورد آسانسور،23 مورد تصادفات و 31 مورد سایر حوادث....)

از این تعداد حریق و حوادث 94 نفر مصدوم  گردیدند.

سایر موارد شامل:

1-پذیرش استعلام صدور پروانه 114 مورد و جوابیه استعلام صدور پروانه 102 مورد

2-پذیرش استعلام پایانکار 61 مورد وجوابیه استعلام پایانکار 50 مورد

3-پذیرش استعلام جواز کسب 51 مورد و جوابیه استعلام جواز کسب 49 مورد

4-برگزاری کلاس آموزشی حلقه صالحین با حضور بسیجیان فعال پایگاه بسیج امام رضا(ع) در ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

5-بازدید رایگان از دودکش های منازل مسکونی،صنعتی وتجاری شهرستان شهریار

6-بازدید ومشاوره آب آتش نشانی در ساختمانهای جدیدالحداث به تعداد 25 مورد

7-شارژ کلیه خاموش کننده های استفاده شده در آموزش وعملیات

8-استقرار یکدستگاه خودرو اطفائی،عملیاتی در هر هفته روزهای جمعه با حداکثر امکانات در مصلی نماز جمعه شهریار

9-بازدید از ادارات شهریار و تهیه دستورالعمل ایمنی جهت رفع نواقص ایمنی

10-برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت برای کلیه پرسنل سازمان در چندین مرحله

11-مراسم رژه نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده و اعضاء پایگاه بسیج امام رضا(ع)سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح روز سی و یکم شهریور ماه نود و دو همزمان با سی وسومین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهرستان شهریار با حضور فرمانده و اعضاء پایگاه بسیج امام رضا(ع) سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار برگزار گردید.

 


 

 

 

 


 


 

 

 

 

 


بسم الله الرحمن الرحیم

هـفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین و ارزشمندترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی است.

 


در مجموعه دفاع مقدس درخشنده و نفیس‌ترین نگین گرانبها، یاد و خاطره شهیدان است.
این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطرمعنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد.
فرمانده پایگاه بسیج امام رضا (ع)سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریارافزود:ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه آفرین مفهوم روشن تعبد در برابر ولایت را به نمایش گذاشتند و با انگیزه ادای تکلیف در پی مرجع و رهبر خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی ماندگار را ترسیم کردند.
این هفته یاد‌آور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد زیرا فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌دیدند.
وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه عوض نمی‌کنند و این پیام بزرگ دفاع مقدس است که مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا وآگاه، هوشمندانه و با انگیزه‌های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پا خواست و صحنه‌های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشت. انگیزه حضور ما دینی، عقیدتی، ملی و دفاع ما نبردی صددرصد شرافتمندانه بود و به همین دلیل حاضر نشدیم مقررات انسانی و اسلامی را در این جنگ زیر پا بگذاریم.

علیرضا عبدالملکی در ادامه این پیام افزود: مهم‌ترین عامل پایداری در ملتی جنگ زده آرامش روحی، انگیزه قوی و تکیه گاه محکم امام خمینی (ره) بود که با نفس مطمئنه خویش، این نیاز بسیار مهم را برای مردم، مسئولان و رزمندگان تامین می‌فرمود. شهدا مردان همیشه جاویدان این دیار دلیرانند، آنان آیینه‌های تمام نمای راه عزت و شرف ملت غیور ایران هستند و گرامی میداریم یاد و خاطره شهیدان ورشادت ها و از جان گذشتگی های جانبازان،آزادگان،ایثارگران وهمه سربازان میهن اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس


 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 48 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 12 بار زنگ حریق وحوادث  ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

بیست و هشتم شهریور ماه نودو دو

1-ساعت 09:27 حریق ضایعات واقع در شهریار،کمربندی محمدآباد،بلوار شادچای

2-ساعت 14:14 حریق گاوداری واقع در جاده تهران به طرف شهریار،بعد از بابا سلمان،نرسیده به جاده بهاء(کمکی به آتش نشانی باغستان)

3-ساعت 17:07 حریق ضایعات واقع در شهریار،خیابان ولیعصر(عج)،کوچه سردار

4-ساعت18:54 برخورد یکدستگاه خودرو پراید با کانکس زباله واقع در شهریار،بلوار شهید کلهر

5-ساعت 20:33 یک مورد نشتی گاز از اتصالات وسایل گاز سوز واقع در شهریار،وائین،خیابان میلاد ششم،خیابان بسیج،خیابان گلبرگ هفتم

6-ساعت 20:46 حریق موتورخانه واقع در شهریار،نبش میدان شهید صیاد شیرازی

بیست و نهم شهریور ماه نودو دو

1-ساعت 00:19 بامداد حریق خار و خاشاک واقع در شهریار،میدان جهاد به طرف میدان فجر

2-ساعت 12:31 خطرات احتمالی ریزش چاه در یک مجتمع مسکونی واقع در شهریار،میدان فجر به طرف میدان حافظ

3-ساعت 13:06 حریق ضایعات چوب خشک و حصار باغ واقع در شهریار،بلوار رسول اکرم(ص)،نرسیده به میدان بسیج

4-ساعت 19:59 محبوس شدن سه نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور به علت نقص فنی واقع در شهریار،بلوار انقلاب،کوچه شیخلر

5-ساعت 21:20 حریق خار و خاشاک واقع در شهریار،میدان بسیج،خیابان سینک

6-ساعت 22:31 حریق ضایعات واقع در شهریار،کمربندی عباسپور،نرسیده به میدان جهاد

 

 

 

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf