آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اين روزها ، روزهايي ماندگار و فراموش ناشدني در تاريخ ملت بزرگ ماست ، دوازدهمين روز بهمن هر سال، شوق‌انگيزترين صفحه كتاب انقلاب، يعني روز ورود  حضرت امام‌خميني(ره) به ايران ورق مي خورد.
انقلابي كه رساترين فرياد تاريخ ، يعني امام امت ، آن را رهبري كرد و به فرجام رساند و براي حفظ آن ، با تمام وجود تلاش كرد. انقلابي كه مبتني بر بينش عميق توحيدي و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشوراي حسيني بود ، كه در آن عده اي قليل ، با اعتقادي وسيع و راسخ ، نيروهاي كفر و باطل را شكست دادند و چشم قدرتمندان را خيره ساختند. پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران مرهون جانبازي‌ها، فداكاري‌ها و رشادت‌هاي همه شيرزنان و غيور مردان بزرگي است كه در لبيك به نداي رهبر كبير انقلاب، براي مبارزه با طاغوت و استقرار نظام سياسي الهي هر  آنچه داشتند در طبق اخلاص نهاده وبا حماسه‌آفريني‌هاي خود زمينه طلوع خورشيد فروزان اسلام را بر پهنه ايران اسلامي فراهم كردند .
اكنون سه دهه از آن طوفان تاريخي مي‌گذرد. سه دهه‌اي كه پر از فراز و نشيب اما لبريز از عزت و افتخار و سربلندي و لحظه لحظه آن يادآور حماسه آفريني مردم هميشه استوار ايران اسلامي است. اينك انقلاب مردم ايران و پيروزي آنها در مقابل دشمنان ، باعث الهام  مردم  آزادي خواه در جاي جاي اين گيتي شده و بيداري اسلامي همچون  موجي  منطقه را در بر گرفته است.
مردم با بصيرت ايران اسلامي كه در پايبندي به عهد و پيمان سرآمد روزگار هستند، قطعاً صدها بهمن را با همين پايداري در ايمان و عمل در كتاب تاريخ انقلاب ورق خواهند زد تا اين حركت الهي به صف صاحب اصلي انقلاب حضرت مهدي(عج) گره بخورد.
در سي و چهارمین سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند ایران اسلامي  ياد بزرگ معمار انقلاب و احياگر اسلام ناب محمدي(ص) و پرچمدار مبارزه مستضعفين عليه مستكبرين ، حضرت امام خميني (ره ) را زنده نگه مي داريم ، و در ايام الله فجر ميثاقي ديگر باره مي بنديم كه آرمانهاي الهي امام خمینی (ره)وانقلاب را قدر بدانيم و نظام اسلامي را از گزند توطئه ها و فتنه ها ي دشمنان مصون نگه داريم.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه هشتم ونهم بهمن ماه نودویک تاکسیداران شهریار آموزش اطفاء حریق و استفاده از خاموش کننده های دستی را بصورت تئوری وعملی در دو مرحله از ساعت 09:00 الی 14:00 جمعا به تعداد 132 نفر توسط مربیان آموزشی  در مرکز آموزش سازمان آتش نشانی شهریار طی نمودند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:


در راستای اجرای طرح بازدید رایگان از دودکش های ساختمانی در مناطق مختلف شهریار کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار در پی تماس برخی از همشهریان با سامانه 125 از تاریخ یکم بهمن  ماه نودو یک لغایت دهم بهمن ماه نود و یک علاوه بر مشاوره تلفنی به صورت حضوری بیست و یک مورد  دودکش تصرفات مسکونی  را مورد بازدید وارزیابی قرار داده ونسبت به مشاوره وارائه دستور العمل ایمنی لازم جهت رفع نقص وایمن سازی محیط به ساکنین محل اقدام لازم به عمل آورده ودر مشاهدات خود عمده مشکلات موجود را به شرح ذیل گزارش نموده اند.

1-وجود دودکش در نمای ساختمان

2-استفاده از چند دستگاه گاز سوز از یک دودکش مشترک

3-عدم وجود کلاهک H بر روی لوله های دودکش

4-عدم استفاده لوله دودکش با قطر مناسب جهت وسایل گرمایشی گاز سوز

لازم بذکر است همشهریان محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد نا ایمن در ارتباط با دودکش های ساختمانی سریعا مراتب را باشماره تلفن های 125،65222122 به همکاران سازمان آتش نشانی شهریار اعلام نمایند. همکاران بصورت24 ساعته(شبانه روزی)آماده پاسخگوئی به سئولات شما می باشند.

توصیه های ایمنی:

1-واحدهائی که بخاری در هال با دودکش استاندارد مورد استفاده قرار می دادند بعلت متراژ کم واحدها توصیه شد از نصب بخاری در اطاق خواب به علت کمبود هوای لازم خودداری نمایند.

2-توضیحات لازم در خصوص عدم استفاده از دودکش مشترک فی مابین آبگرمکن وهود با دلایل لازم به مالک داده شد.

3-توصیه شد از لوله های آکاردئونی بعلت عدم آب بندی طرفین لوله و مواج بودن مسیر داخل آن واحتمال سوراخ بودن آن وگرم شدن لوله سبب ایجاد انحنای آن می گردد ودر نتیجه محصولات احتراق وارد فضای داخل خانه میشود.

4-توضیحات لازم در خصوص استفاده از دودکش شومینه با نصب بخاری وشرایط لازم به مالک یا مالکین داده شد.

5-هماهنگی با سرویس کار پکیج زمینی در خصوص تعویض فیلتر آن که پس از سرویس عیب آن برطرف گردید.

6-واحدهائی که دودکش آنها در نمای ساختمان قرار داشت وکلیه راه حلها به بن بست رسیده بود توصیه شد که از پکیج فن دار استفاده نمایند.

7-توضیحات لازم در خصوص مجهز کردن لوله دودکش ها در پشت بام با کلاهک H و دادن ارتفاع لازم از حد جانپناه و یا هر موانعی که در کنار دودکش قرار دارد.

"بسم الله الرحمن الرحیم"

 


هفدهم ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و همچنین میلاد رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفرصادق(ع) را به همه مسلمانان وشیعیان جهان تبریک عرض مینمایم.

روز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) به نام روز اخلاق و مهرورزی نام گرفته است، بنابراین ما نیز باید بکوشیم تا در راستای این امر مهم با تمسک به پیامبر اکرم(ص) بیش از پیش برای رشد اخلاق و مهرورزی در جامعه تلاش کنیم.

باید از این هفته که به نام هفته وحدت نامگذاری شده  درس بگیریم و محور زندگی و کارمان وحدت باشد.

 

علیرضا عبدالملکی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی

وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار:
صبح امروز جناب آقای مهندس حسینی شهردار شهریار به همراه جناب آقایان اسدی معاونت خدمات شهر و امور مناطق و عبدالملکی مدیر عامل سازمان آتش نشانی از پروژه های عمرانی سازمان بازدید بعمل آوردند. در این بازدید میزان پیشرفت، نحوه اجرا و موانع و مشکلات احتمالی پروژه‌ها بررسی شد .

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

عصردیروز مراسم یادواره سرداران شهرستان و شصت شهید جنوب شهریار (شهرک رزکان ) با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و با حضور مردم شریف شهرستان شهریار ،خانواده معظم شهداء و ایثارگران ، ائمه جمعه ،،نماینده مردم در مجلس ،فرماندار،معاونین فرماندار ،سرپرست بخشداری و مدیرعامل وپرسنل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار و دیگر مسئولان در مسجد امام حسین (ع) رزکان برگزار گردید.

 

 

 

 


 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf