آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 10:49،23:56 روزیکشنبه هفتم خرداد ماه نودوشش با مراجعه حضوری مردی حدودا 50 ساله و دختر بچه ای حدودا سه ساله به همراه خانواده به ایستگاه 101 مرکزی آتش نشانی شهریار که انگشتری در انگشتان دست آنان گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه  مذکور به کمک اشخاص رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلافاصله با استفاده تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر نموده و ضمن تحویل انگشتر به افراد مذکور انگشتان دست آنان را آزاد و رها نمودند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

4275

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

تعداد 80 نفر ازپرسنل  نیروی انتظامی غرب استان تهران آموزش تئوری حریق و نحوه استفاده از خاموش کننده های دستی را به مدت چهار ساعت در روزهای شنبه و یکشنبه ششم و هفتم خرداد ماه نودوشش توسط مربی آموزشی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار در محل مرکز آموزش سازمان طی نمودند.

4271

4272

4273

4274

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:38 روزجمعه پنجم خرداد ماه نودوشش طی تماس  با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط کودکی چهار ساله داخل چاه واقع در شهریار،بلوار شهید کلهر،نرسیده به میدان فجر،کوچه شهید تاجیک گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 101 مرکزی را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید کودکی حدودا چهار ساله به علت بی احتیاطی والدین در داخل چاه سقوط کرده که منجر به مصدومیت وی گردیده بود نجاتگران ضمن ایمن سازی کامل  با سرعت عمل کودک مصدوم را از عمق پنجاه متری به بالای چاه انتقال و جهت ادامه درمان به بیمارستان تحویل اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه گردید.

4261

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 18:03 عصرروز جمعه پنجم خرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق انباری یک واحدمسکونی واقع در شهریار،امیریه،شهرک جانبازان، گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 201 امیریه و 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان باامکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید انباری یک واحدمسکونی به علتی نامعلوم طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

4263

4264

4265

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 03:38 روزجمعه پنجم خرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه قهوه خانه  واقع درشهریار،فاز یک اندیشه،خیابان اطلاعات گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 301 اندیشه  را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مغازه فوق به علت شعله ور شدن زغال بر روی موکت و پلاستیک داخل مغازه طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

میزان خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

4269

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 00:35 بامداد روز جمعه پنجم خرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار محبوس شدن یک قلاده سگ داخل لوله واقع در شهریار،بلوارآزادگان،کوچه پاستور گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه 701 کهنز را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یک قلاده سگ داخل لوله فاضلاب محبوس شده که با تلاش آتش نشانان و با استفاده از تجهیزات رها سازی سگ مذکورصورت پذیرفت.

4270

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با تلاش همه جانبه آتش نشانان، آتش سوزی گسترده انبار جارو در شهریار مهار گردید.

رخداد این آتش سوزی ساعت 13:50 روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی  شهریار واقع درجاده شهریار به طرف کرج،پشت سازمان خدمات موتوری شهرداری شهریار گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 101 مرکزی را با چند دستگاه خودرو عملیاتی به محل حریق اعزام نمود.

آتش نشانان شهریار به محض رسیدن به محل حریق عملیات اطفاء را با ایجاد حلقه محاصره برای کنترل مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن به دیگر قسمت ها شروع نمودند و سرانجام پس از یک عملیات طولانی حریق در ساعت 19:40 با همکاری سازمان خدمات موتوری شهرداری شهریار به طور کامل مهار و خاموش گردید.

علت بروز این آتش سوزی و همچنین خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار در حال بررسی می باشد.

4258

4259

4260

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 12:11 روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه نودو شش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفراز شهروندان در کابین آسانسورواقع در شهریار،فاز یک اندیشه گزارش شد. به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 301 اندیشه را  به محل فوق اعزام نمود. نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع از موقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند. ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور، کابین آسانسور که بین  طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 

alt

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 12:06 روزپنجشنبه چهارم خرداد ماه نودوشش طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پژو 405 واقع درشهریار،میدان معلم،کوچه درجزینی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید خودرو فوق به علتی نامعلوم از قسمت موتور طعمه حریق شده که بخشی از حریق قبل از اطلاع به آتش نشانی توسط افراد حاضر در محل  کنترل و آتش نشانان ضمن ایمن سازی کامل توصیه های لازم را به مالک خودرو مذکورارائه نمودند.

4268

4267

 

مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf