آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز دو شنبه  بیست و یکم بهمن ماه نود ودو ساعت 10:29 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو سبک و سنگین با یکدیگر واقع در شهریار،بعد از تقاطع غیرهمسطح سپاه،نرسیده به میدان معادن گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه  101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و دو دستگاه خودرو سبک و سنگین شامل کامیون و ریو به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به بروز خسارت مالی  و مصدوم شدن سطحی راننده ریو گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل محیط و جلوگیری از نشت سوخت و قطع سرباطری خودرو مذکور به پارکینگ منتقل و محل تحویل راهنمائی و رانندگی گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

آتش سوزی ساختمان  مسکونی در رضی آبادبالا به خیر گذشت.

در مورخه بیستم بهمن ماه نودو دو ساعت 19:09 در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار مبنی بر بروزآتش سوزی در یک واحد مسکونی در شهریار،رضی آباد بالا،بلوار شهداء،کوچه یاس ستادفرماندهی آتش نشانی شهریار بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به محل حادثه اعزام و با توجه به حساسیت موضوع سرپرست محترم سازمان به همراه معاونت عملیات به محل حریق اعزام و یک واحد مسکونی در طبقه اول از قسمت آشپزخانه به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود و شعله های آتش به حدی بود که دود و حرارت به طبقات بالا در حال سرایت بود و ساکنان ساختمان را در دود و آتش محبوس کرده بود  که با تلاش آتش نشانان پنج نفر افراد گرفتار شده در آتش و دود به هوای آزاد انتقال و از مرگ حتمی نجات یافتند.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیستم بهمن ماه نودو دو ساعت 09:09 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق دو عدد بشکه قیر واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان دکترقریب،کوچه اردیبهشت جنوبی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق اسیتگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و دو عدد بشکه قیر به علت وجود آب درون بشکه و سهل انگاری کارگران در هنگام گرم کردن طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیستم بهمن ماه نود ودو تعداد 53 نفر از دانش آموزان دبیرستان دخترانه یاسین  و55 نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه نرگس شهریار آموزش اصول و مبانی حریق و نحوه کار با خاموش کننده های دستی را بصورت تئوری و عملی از ساعت 08:00 الی 12:00 و جمعا به مدت چهار  ساعت توسط مربیان آموزشی سازمان  در محل مدارس فوق طی نمودند.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

برگزاری دوره تخصصی آتش نشانی با حضور اساتید فارغ التحصیل از دانشگاه بین المللی انگلستان جهت پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

سیدجواددرخشان مسئول آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار افزود:

دوره مذکور با عنوان دوره کاردانی جهت پرسنل طی مدت دو ماه که از اوایل بهمن ماه لغایت اسفند ماه سال جاری شروع و هم اکنون ادامه دارد و برگزاری این دوره ها جهت افزایش سطح علمی و عملی پرسنل جهت ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان برگزار گردیده است.

در ادامه مسئول آموزش سازمان عنوان نمود افرادی که دوره تخصصی را با موفقیت سپری نمایند می توانند در دوره فرماندهی و کمک فرماندهی شرکت نمایند.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد دهه فجر شهرستان شهریار  از تمامی اقشار و آحاد مختلف مردم وفادار به انقلاب اسلامی به منظور حضوری پرشور، فعال، گسترده و آگاهانه در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن که روز سه‌شنبه بیست و دوم بهمن ماه نودو دو ساعت ۳۰ : ۹ صبح همزمان در تمامی شهرها و استان های سراسر کشور برگزار می‌ گردد، دعوت بعمل می آورد.
وعده دیدار ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز یکشنبه  بیستم بهمن ماه نودو دو ساعت 05:07 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو پراید واقع در شهریار،بلوارپلیس،ابتدای دوربرگردان قره تپه گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه های 101 مرکزی و  401 شهریار را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و یکدستگاه خودرو پراید به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی و رانندگی از مسیر جاده منحرف و واژگون که منجر به مصدوم شدن چهارنفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری افرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال ومحل تحویل نیروی انتظامی گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه نوزدهم بهمن ماه نودو دو ساعت 20:19 با مراجعه حضوری محصل جوانی به همراه خانواده ازامیریه،انتهای خیابان 16 متری ولیعصر(عج) به ایستگاه 201  آتش نشانی امیریه که یک حلقه انگشتر در انگشت دست راست وی گیر کرده و متورم شده بود بلافاصله امدادگران ایستگاه امیریه به کمک او رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.
نجاتگران آتش نشانی بلا فاصله با استفاده ازدستگاه انگشتربر و دیگر تجهیزات مورد نیاز اقدام به بریدن انگشتر کرده و انگشت دست این شخص را آزاد کردند.
کلیه شهروندان محترم می توانند در صورت وقوع این نوع حادثه در هر ساعت از شبانه روز به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود مراجعه نمایند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه نوزدهم  بهمن ماه نودو دو ساعت 19:30 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گازگرفتگی پنج نفر از شهروندان واقع در شهریار،فازیک اندیشه،رفاه دهم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی  را به صدا درآورد و مسئول پیشگیری سازمان همزمان با امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و پنج نفر از شهروندان که به علت نشتی گاز co از قسمت آبگرمکن و بخاری و استفاده از لوله آکاردئونی جهت آبگرمکن دچار گازگرفتگی گردیده بودند که با حضور به موقع آتش نشانان و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و از مرگ حتمی نجات یافتند.

 

 

 


 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf