آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:07 بیستم آبانماه نودو دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،شهرک کاروان،خیابان گسترش گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره 101 مرکزی شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هجدهم آبانماه نودو دو ساعت 17:25 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق حاشیه باغ واقع در شهریار،میدان حافظ،خیابان تعاون گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و حاشیه باغ ویک اصله درخت که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود اطفاء نموده و از گسترش آتش به باغ و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعات 17:15 و 18:17 هجدهم آبانماه نود دو طی دو مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفر از شهروندان در داخل کابین آسانسور مرحله اول واقع در شهریار،فازیک اندیشه،بلوارشهید دنیامالی،بین خیابان سیزدهم و چهاردهم شرقی،کوچه گلنوش به علت قطع برق و مرحله دوم واقع در شهریار،خیابان معلم به علت نقص فنی گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار  اکیپ های عملیاتی امدادونجات ایستگاه های 301 اندیشه و 401  آتش نشانی شهریار را طی دو مرحله به محل های مورد اشاره  اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین طبقات متوقف و دو  نفر از شهروندان  درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هجدهم آبانماه نودودو ساعت 15:00 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سر درب یک باب مغازه قدیمی در حال ریزش واقع در شهریار،خیابان شهیدمصطفی خمینی،خیابان کرشته،جنب صندوق قرض الحسنه والفجر گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل شدند و سردرب یک باب مغازه قدیمی که در حال ریزش بود ضمن ایمن سازی کامل محیط و محصور نمودن محل با نوار خطر اخطاریه به مالک ملک مورد نظر جهت تخریب دیوار و در اسرع وقت  صورت پذیرفت.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز شنبه هجدهم آبانماه نودو دو ساعت 11:17 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق سقف سوله کارگاه تولیدی ایزوگام واقع در کمربندی شهریار به طرف شهرقدس،میدان معادن گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و سقف سوله کارگاه تولیدی ایزوگام که با پشم شیشه محفوظ شده بود به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان حریق اطفاء و از گسترش آتش به سایر قسمت های سوله و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با توجه  به تمهیدات سازمان آتش نشانی شهریار در خصوص حفظ ایمنی در هیئت ها و مراسم های عزاداری ماه محرم  بر این اساس از یک هفته قبل کار بازدید از مساجد و تکایای شهر در دو شیفت ظهر و عصر از سوی کارشناسان حوزه پیشگیری سازمان آتش نشانی شهریار آغاز شده است و تاکنون 54 مورد بازدید صورت پذیرفته و با توجه به تعداد زیاد این مراکز این کار همچنان ادامه دارد.

در این بازدید ها ماموران از تجهیزات الکتریکی و گازی، راه های ورود و خروج، آشپرخانه، همچنین وسایل خاموش کننده تمامی مساجد و تکایا بازدید و نکات ایمنی و مورد نیاز را به متولیان هیئت ها اعلام می کنند تا آنان در اسرع وقت نسبت به رفع نقایص اقدام کنند.

 

 

 



 


 

 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

 


در راستای اجرای طرح بازدید رایگان از دودکش های ساختمانی در مناطق مختلف شهریار کارشناسان پیشگیری سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار در پی تماس برخی از همشهریان با سامانه 125 از تاریخ یازدهم آبانماه نودو دو لغایت هفدهم آبانماه نودو دو علاوه بر مشاوره تلفنی به صورت حضوری 46 مورد واز اجرای طرح تاکنون 75 مورد دودکش تصرفات مسکونی،تجاری وصنعتی را مورد بازدید وارزیابی قرار داده ونسبت به مشاوره وارائه دستور العمل ایمنی لازم جهت رفع نقص وایمن سازی محیط به ساکنین محل اقدام لازم به عمل آورده ودر مشاهدات خود عمده مشکلات موجود را به شرح ذیل گزارش نموده اند.

1-وجود دودکش در نمای ساختمان

2-استفاده از چند دستگاه گاز سوز از یک دودکش مشترک

3-عدم وجود کلاهک H بر روی لوله های دودکش

4-عدم استفاده لوله دودکش با قطر مناسب جهت وسایل گرمایشی گاز سوز

لازم بذکر است همشهریان محترم می توانند در صورت مشاهده هر گونه مورد نا ایمن در ارتباط با دودکش های ساختمانی سریعا مراتب را باشماره تلفن های 65222122و125 به همکاران سازمان آتش نشانی شهریاراعلام نمایند.
همکاران بصورت24 ساعته(شبانه روزی)آماده پاسخگوئی به سئولات شما می باشند.

توصیه های ایمنی:

1-واحدهائی که بخاری در هال با دودکش استاندارد مورد استفاده قرار می دادند بعلت متراژ کم واحدها توصیه شد از نصب بخاری در اطاق خواب به علت کمبود هوای لازم خودداری نمایند.

2-توضیحات لازم در خصوص عدم استفاده از دودکش مشترک فی مابین آبگرمکن وهود با دلایل لازم به مالک داده شد.

3-توصیه شد از لوله های آکاردئونی بعلت عدم آب بندی طرفین لوله و مواج بودن مسیر داخل آن واحتمال سوراخ بودن آن وگرم شدن لوله سبب ایجاد انحنای آن می گردد ودر نتیجه محصولات احتراق وارد فضای داخل خانه میشود.

4-توضیحات لازم در خصوص استفاده از دودکش شومینه با نصب بخاری وشرایط لازم به مالک یا مالکین داده شد.

5-هماهنگی با سرویس کار پکیج زمینی در خصوص تعویض فیلتر آن که پس از سرویس عیب آن برطرف گردید.

6-واحدهائی که دودکش آنها در نمای ساختمان قرار داشت وکلیه راه حلها به بن بست رسیده بود توصیه شد که از پکیج فن دار استفاده نمایند.

7-توضیحات لازم در خصوص مجهز کردن لوله دودکش ها در پشت بام با کلاهک H و دادن ارتفاع لازم از حد جانپناه و یا هر موانعی که در کنار دودکش قرار دارد.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هفدهم آبانماه نودو دو ساعت 22:07 خانمی 25 ساله  با مراجعه حضوری  به ایستگاه 101 مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار که چهار حلقه النگو در دست راست وی گیر کرده ومتورم شده بود با تلاش نیروهای امداد و نجات آتش نشانی شهریار با برش  از دست فرد خارج و النگوها تحویل شخص گردید.

 



 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هفدهم آبانماه نودو دو ساعت 00:20 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تصادف دو دستگاه خودرو با یکدیگر واقع در جاده شهریار-کرج،روبروی سازمان خدمات موتوری شهرداری شهریار گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و دو دستگاه خودرو پراید و پیکان  به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن دو نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری خودروها افراد مصدوم  به بیمارستان انتقال و خودرو های مذکور به پارکینگ منتقل گردید.

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf