آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه ششم آبانماه نودویک ساعت 11:34 یک واحد مسکونی از قسمت آشپزخانه به علت دوفاز شدن برق ساختمان سبب ایجاد اتصالی درماشین لباسشوئی وآتش سوزی واحد گردیده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی آتش نشانی شهریار حریق اطفاء گردید.

لازم بذکر است در این آتش سوزی به اکثر وسایل موجود در آشپزخانه و دودگرفتگی دیوارها خسارت وارد گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در ساعت 18:21 پنجم آبانماه نودویک در پی حضور نیروهای امداد ونجات سازمان در محل بروز حادثه گازگرفتگی واقع در یکی ازمحلات شهریار،با پیکر بی جان زن 52 ساله که در اثر استنشاق گاز co ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی واستفاده غیر ایمن از دودکش آبگرمکن روبرو شده و پس از تائید فوت متوفی از سوی عوامل اورژانس جسد وی به مبادی ذیربط منتقل وبررسی جوانب  حادثه به عوامل محترم نیروی انتظامی تحویل  گردید.

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در ساعت 10:16 پنجم آبانماه نودویک یکدستگاه خودرو سواری پژو 405 در اثر عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی ورانندگی با انحراف مسیر به یکدستگاه پژو وکامیون درحال پارک برخورد نموده ودر اثر این تصادف چهار نفر از سرنشینان خودرو مذکور مصدوم گردیده که با حضور اکیپ امدادی سازمان در محل ضمن انجام عملیات نجات وایمن سازی کامل محیط مصدومین توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 


 


 

عید قربان، پاک ترین عیدها و عید سرسپردگی و بندگی خداوند متعال است و دارای منزلتی والا نزد عموم مسلمانان می باشد.

عید قربان یادآور آزمایش سخت و سنگین الهی از حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) و دستور ذبح حضرت اسماعیل(ع) بوده است که برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش را نوید می دهد.

عیدی است که زائران کوی یار با درک عارفانه و وقوف با شعور مشعر الحرام، با تضرع و دعا، قلب خود را آماده پذیرش رحمت الهی در روز عید عاشقی و بندگی خدا و پیروی از سنت نبوی می کنند.

این عید حقیقتا” جشن رهیدگی از اسارت نفس ، شکوفایی ایمان ، یقین و عمل صالح بوده و مجرای فیض الهی و وسیله عنایت رحمانی به بندگان مومن ، مسلم و مطیع است.

قربانی کردن در راه خدا، شکوفا شدن روح ایثار و نشان دادن میزان عشق و قرب به منبع لایزال الهی و تقواست.

امید است ملت سرافراز و ولایتمدار ایران اسلامی ، لبیک گویان و همنوا با منادیان حق، این اعیاد را غنیمت شمرده و ره توشه خداباوری، ذکر و خشوع، بندگی و سرسپردگی را با خود همراه سازند و در راستای اجرای منویات رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی گام بردارند.

اینجانب عید قربان، این عید بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) و مسلمین جهان به ویژه مردم متدین و شریف شهرستان شهریار تبریک عرض نموده و موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

علیرضا عبدالملکی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی

وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه چهارم آبانماه نود و یک ساعت 07:15 دودستگاه خودرو پژو ویکدستگاه خودرو پراید به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی ورانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به بروز خسارت مالی گردیده بود که با حضور نیروهای امداد ونجات آتش نشانی شهریار ضمن ایمن سازی کامل وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری اقدامات لازم صورت پذیرفت.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

ساعت 16:29 دیروز سوم آبانماه نودویک طی تماس با سامانه 125 حادثه محبوس شدن فردی در داخل آسانسور در شهریار،خیابان انقلاب،کوچه شهید مصطفی علی بابائی،جنب فروشگاه رفاه گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره401  آتش نشانی شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی ساختمان واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین طبقات متوقف ویکی از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده وفرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه سوم آبانماه نودو یک ساعت 13:13 پنج دستگاه خودرو به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی ورانندگی بایکدیگر برخورد نموده ومنجر به بروز خسارت مالی گردیده بود که با حضور نیروهای امداد ونجات آتش نشانی شهریار ضمن ایمن سازی کامل وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری خودروها با جرثفیل به پارکینگ انتقال داده شدند.

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:


ساعت 16:29 و 17:05 دیروز طی دو مرحله  تماس با سامانه 125 حادثه محبوس شدن سه نفر(مرحله اول یک نفر،مرحله دوم دو نفر) در داخل آسانسور در شهریار،خیابان انقلاب،کوچه شهید علی بابائی و شهریار،خیابان شهید مصطفی خمینی،خیابان وحدت اسلامی،کوچه میثم تمار گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادو نجات ایستگاه شماره401  آتش نشانی شهریار را در دو مرحله به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی ساختمان واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین طبقات متوقف و سه نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه یکم آبانماه نودویک یکدوره کلاس مقدماتی اطفاء حریق به نونهالان مهدکودک وپیش دبستانی فرهنگیان واقع در فاز یک اندیشه به تعداد 45 نفر توسط مربیان آموزشی سازمان بصورت تئوری وعملی برگزار گردید.

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf